• Home
  • Mind
  • Luxusból esszencia – A kulturális coaching program

Luxusból esszencia – A kulturális coaching program

Lead: Ha ezeket a sorokat olvasod, már biztosan az átlagos vállalkozói és vezetői hozzáállásnál messzebbre látsz. Ebben a cikkben megmutatjuk, hogyan váltak a legjobb vezetők környezetük valódi formálóivá. Nemcsak a profit szempontjából és nemcsak a cégükben.

Ahhoz, hogy valaki kiemelkedő vezető legyen, mindannyian tudjuk, hogy sokszor első lépésként az kell, hogy jó legyen szakmailag, tudjon motiválni, képes legyen a megfelelő szerepre megfelelő embert választani. Aki jó a szakmájában és emellett képes másokat jól vezetni néha olyan, mintha két életet is élne egyszerre, miközben a magánéletéről is gondoskodik. Aki hozzád hasonlóan még az önképzéssel és a saját vállalkozói fejlődésével is törődik, eleve kiemelkedő. De mitől válhat valaki akár a legjobb vezetők egyikévé? Nem a hajszoltsággal, nem az ezeregyedik projekttel és nem a piaci rések ideális kihasználásával. Arról a mindannyiunk által ismert tényről szeretnék megemlékezni, hogy Bill Gates, Churcill és mások, akiket a világ legjobb vezetőiként tartunk számon, miért olvastak el hetente egy könyvet. Pontosabban arról, hogy mit olvasson el az, aki a világ legjobb vezetője akar lenni. Mert a lényeg valójában inkább ebben rejlik. Mármint a céged kultúráját meghatározó egyéni, vezetői kultúrádon.

A MűGond nevű kulturális vállalkozás vezetőjeként egyszer egy olyan turisztikai szektorban dolgozó vezető keresett, meg, aki már a húszas évei közepén két szállodát igazgatott és azóta más területen, nemzetközileg is forradalmasította a vendéglátás bizonyos aspektusait. Tudta, hogy a jövőben nagyon komoly emberekkel fog egy asztalhoz ülni. Megkérdezte, hogyan készüljön fel erre. Kértem egy kis gondolkodási időt és amikor legközelebb találkoztunk a kezébe adtam egy jegyet a Bécsi Operaház egyik páholyába, a Don Carlos előadására. Nem értette, hogy ez most mi. Két alkalmat szenteltünk a Don Carlos zenei, irodalmi és operai megértésének. Amikor hazatért Bécsből, harminc percen keresztül mesélte az élményét úgy, hogy előtte soha nem járt operában. A legfontosabb szakmai lépés azonban csak ezután jött. Az élményeit feldolgozó alkalommal ugyanis a Don Carlos konfliktusai alapján már arról beszéltünk, hogy az a HR kérdés, amit féléve próbál egyengetni az új vállalkozásával, hogyan hasonlít arra, amit az operából megismert. Az „én idő” és a művelődés hozadéka tehát az volt, hogy egy konkrét vezetői kérdésére is rá tudott látni úgy, ahogy korábban azt nem remélhette.

A másik történet, ami eszembe jut, egy luxus kategóriában szolgáltató szabóság vezetőjével esett meg. Nagyon szépen felépítette a bizniszét, remekbe szabott ügyfélköre volt, de azon szorongott, hogy a hazai politikai környezet, hogyan fogja ellehetetleníteni akár gazdaságilag, akár mentálisan az üzletét és az ügyfelei egy részét is. Azt javasoltam, hogy foglalkozzon magas kultúrával, mert az amúgy is illik ahhoz, amit lényegében iparművészként maga is űz. Nem értette. Kinevetett, amikor egy latinul megírt, ötsoros mondatot ajánlottam neki Cicero egyik leghíresebb beszédének az elejéről. Másfél óra múlva, amikor nemcsak abban segítettem, hogy nyelvileg is értse a mondatot, hanem azt is megmutattam, hogy az a retorikai csúcsteljesítmény azon túl, hogy bitang jól működik a bizalomépítés szempontjából is, grammra kimért prózaritmussal és képalkotással bír. Pont olyan, mint egy tökéletes, kézzel készített szmoking vagy nagyestélyi. Az esztétikum inspirációján akkor látott túl ez a vállalkozó, amikor megismerte azt a Pompeius nevű római vezetőt, akivel szemben a bíróságon szót emelt Cicero. És láss csodát, pont ugyanaz a politikai környezet rajzolódott ki, amit Magyarországon ő is megtapasztalt. Annyi különbséggel, hogy Cicero beszéde kimondta a tabunak számító problémákat és ezzel a tehetetlenség béklyóiból felszabadította a gondolkodást.

Mi a közös ezekben a történetekben? Az, hogy van egy vezető, aki a biznisze kapcsán gondolkodik. Ha meg tudja engedni magának azt a luxust, hogy ne a saját ügyeivel foglalkozzon, hanem egy számára ismeretlen és szokatlan vidékre merészkedjen, ott visszatalálhat a saját erőforrásaihoz. Az önmagára szánt minőségi idő a legváratlanabb utakon keresztül nemcsak inspirál és akár a konkrét vezetői kérdéséhez vezeti vissza, hanem észrevétlenül kiműveli és ezzel ki is emeli a konkurensei közül. Mert a fent ismertetett első lépések óta ez a két vezető a műkedvelőből műértővé vált. A világról egyre árnyaltabb képet tudott alkotni, ezért a saját cégén túl is vízióra tett szert és valójában ez adta meg a szükséges hajtóerőt ahhoz, hogy a cégén keresztül alakítani is tudja a világot. Az időbeli ráfordítás elsőre fényűzésnek tűnt, mára azonban olyan kézzelfogható eredményhez vezetett, hogy a magas kultúra esszenciális jelentőségre tett szert mindkettőjük életében.

A kulturális coaching egy személyre szabott, exkluzív vezetői program, amely elérhető közelségbe hozza a magaskultúra csúcsait, ezáltal a kulturális felső tízezer részévé avat.  Személyiséged, tudásod, céljaid összeállítjuk azt a kulturális útvonalat, amelyet be kell járnod, és levesszük a válladról a programok megszervezésének terhét. 

Operát és táncot nézel páholyból, filozófiát, teológiát, magyar- és világirodalmat olvasol, privát vezetéssel látogatsz kiállítást, képzőművészeti árverésen tűnsz fel, elkezded a saját gyűjteményed építését, megkóstolod az év legizgalmasabb degusztációs menüjét, stílustanácsokat veszel, kulturális protokollt tanulsz – és ez csak pár lehetőség.

Értő párbeszéddel, professzionális szakértők társaságával segítünk a művek, programok feldolgozásában, értelmezésében. Mindvégig arra motiválunk, hogy mindezt meg is valósítsd, és teljes diszkréciót garantálunk.

Az eredmény? Jobb vezető, jobb ember leszel. Inspirációt, kreativitás-koktélt, új lendületet nyersz, javul a problémamegoldó képességed. Kiteljesedsz. A műveltségében bizonytalan szemlélőből világra segítjük a reneszánsz embert.

Oszd meg ezt a bejegyzést

Kapcsolódó cikkek

LogoLogo