KINTLÉVŐSÉGKEZELÉSI KISOKOS – A problémától a megoldásig

||

A tavalyi év egyik legsikeresebb és számos pozitív visszajelzést adó cikkünk a követeléskezelés innovatív megoldásairól szólt, így most januárban, amikor minden vállalkozó az év végi zárások után szembesül azzal, hogy milyen kintlévőségeket kell feldolgozni, rosszabb esetben leírni, ez a téma még nagyobb aktualitással bír, és érdemes egy újabb ismeretterjesztő összefoglalóra, hogy 2025-ben ne kövessük el ugyanazokat a hibákat, mint korábban.

Kezdjük ott, hogy Magyarországon a gazdasági kultúrának – vagy számos esetben annak hiányának – köszönhetően állandósult probléma, és a cégműködés állandó velejárója a kintlévőségek kezelése. 

A pandémia második és harmadik hulláma már egyre több vállalkozás mindennapi életébe hozott nehézséget azzal, hogy egyre nőtt azon vállalkozások száma, akiknek a tartalékaik és az esetleges állami támogatások felhasználásával elfogytak a lehetőségeik a teljes számlakötelezettségük határidőben történő finanszírozására, és a körbetartozás már két éve is évtizedek óta nem látott mértékben ütötte fel a fejét a gazdaságban azzal, hogy bizonyos számlákat késve, vagy egyáltalán nem fizettek ki a cégek. 

  • 2019. júliusában 9% volt a lánctartozásból eredő gondok aránya
  • 2020. júliusában ez a szám 44%
  • 2021-ben készült 600 vállalkozás válaszait feldolgozó reprezentatív kutatásunk alapján pedig az állapítható meg, hogy vevők 65% késve fizeti ki a számláik ellenértékét, és a válaszadó cégek 19%-nak kellett jogi útra terelnie követelését.

A gazdasági helyzet mostanra pedig világszerte feszült: az emelkedő kamatlábak, a magas infláció, az ukrajnai háború és a közel-keleti feszültségek globálisan lassítják a gazdasági növekedést.

A késedelmes fizetések költségei az EU valamennyi országában hatalmas mértéket öltenek – és ez a vállalkozások, illetve a hatóságok kifizetéseire is érvényes -, az európai gazdaságnak okozott éves költség meghaladja Finnország teljes GDP-jét.

5 Probléma, amitől szenvedhet a cége:

  1. A cégvezetőnek, vagy a pénzügyes munkatársnak rengeteg ideje megy el a követeléskezelésre
  2. A kellemetlen beszélgetések elmérgesítik az ügyfélkapcsolatokat
  3. A behajtással követeléskezelőt kell megbízni
  4. A cég cashflow-ja megbillen
  5. Nem teljesül az üzleti terv

Nézzük meg azt az 5 Megoldást is, amivel egy Ideális Rendszer egycsapásra megoldja ezeket:

  1. Az Ideális Rendszer egy preventív számlamonitoringból és egy intenzív követeléskezelésből áll, automatikusan működik: soha nem megy szabadságra, nem lesz beteg, nincs szüksége alvásra, minden számlát ugyanazzal a következetességgel kísér figyelemmel.
  1. Az Ideális Rendszer bevezetését egy alapos felkészítő időszak előzi meg, így az Ügyfelek pontosan tudni fogják mikor – mi és miért történik velük. Ezzel tiszta kommunikációt teremthetünk, ráadásul elválasztjuk a jó zsarut a rossz zsarutól, így Cég munkatársi nyugodtan foglalkozhatnak kizárólag a szolgáltatásuk magas színvonalával, a számlafizetéseket a Rendszer felügyeli.
  1. Nincs szükség romboló hatású utólagos követeléskezelésre, amelynek ráadásul még az összes díját és költségét is a cégnek kellene megelőlegezni. Az ideális Rendszerben az Ügyfelek már a számla kiállítását megelőzően tisztában vannak az összes játékszabállyal, és a kötelezettségeikre is folyamatosan figyelmezteti őket a Rendszer. Ha mégis követeléskezelésre kerül sor, annak jogi költségeit pedig az Ideális Rendszer előlegezi így a behajtás kockázatát sem a Cég viseli.
  1. Nem kell, hogy duplán szenvedjen a cég veszteséget, egyfelől amiatt mert nem fizetik ki a számlákat, másfelöl azért, mert a behajtással járó költségeket is Nekik kell előlegezniük. Az Ügyfelek ugyanis az Ideális Rendszer segítségével a számlákat pontosan fogják teljesíteni, az esetleges jogi eljárásokat pedig szükség esetén automatikusan a Rendszert támogató jogi szakértők végzik a cég helyett.
  1. Fókuszban az Üzleti Terv teljesítése: Önök felépítik, az Ideális Rendszer pedig megvédi úgy, hogy közben számos grafikonjának és egyéb kimutatásainak segítségével folyamatosan figyelemmel kísérhetik a számlák fizetésének alakulását, és az ügyfelek fizetési szokásait, amelyre alapozva akár új pénzügyi szabályokat vezethetnek be a kockázatos ügyfeleknél.

Az idegrendszeri kutatások elmúlt 10 évének a legnagyobb felfedezése, hogy az emberi viselkedés 96-98%-a automatikus, ugyanis életünket pár százaléktól eltekintve kizárólag szokások irányítják.

Ennek megfelelően a számlák pontos fizetése is szinte csak szokás kérdése.

Ha pedig a szokásokat meg lehet változtatni, akkor a nem fizetést is át lehet alakítani pontosan fizető szokássá.

A marketing területe évtizedek óta használja a szociálpszichológiai kutatások eredményeit, naponta befolyásolják Önöket a reklámok, a színek, az áruk elhelyezése, de akár egy kellemes illat az üzletben.

Miért ne használná Ön is az évtizedes eredményeket a kintlévőségkezelési gyakorlatában?

A korábbi cikkünkben említett FAIR PAY CONTROL éppen erre építi fel módszertanát:

Az agyunk ugyanazt az üss-vagy fuss reflexet használja a számlák kifizetése során, amit akkor használ, mint amikor a forgalomban valaki ránk dudál: vagy kiszálunk és a kezünkben lévő csavarkulccsal elégtételt veszünk a dudáló kocsi szélvédőjén, rosszabb esetben a sofőrjén, vagy pedig gázt adunk, és igyekszünk mielőbb eltűnni az agresszív versenyző elől.

Egy másik kézzel fogható példa szerint a jó háziasszony is azt a számlát teszi a kupac tetejére, aminek következményei lehetnek, a FAIR PAY CONTROL pedig gondoskodik róla, hogy legyenek is.

Teszik mindezt úgy, hogy ezeket a következményeket jó előre beharangozzák, és egy kommunikációs kampánnyal tájékoztatják az Ügyfeleiket, hogy új seriff érkezett a városba.

Ennek két fontos hozadéka lesz:

Önöknek mint Jó Zsaruknak ezt követően már csak a szolgáltatás színvonalával, az újabb megrendelésekkel, vagy a partnerszerződések bővítésével kell foglalkozniuk, a FAIR PAY CONTROL  pedig leveszi az Önök válláról azt a napi terhet, ami a teljesítetlen számlák kezelése jelent, és átvállalja a Rossz Zsaru szerepét, így megszűnnek a közvetlen ügyfélkonfliktusok, tisztább lesz a céges kommunikáció , és mivel mi a nehezebb feladatot mi látjuk el, ez lehetővé teszi, hogy a vevőikkel egy szem magasságba kerüljenek, és újra kalibráljak a korábbi számlafizetési fegyelmet.

A másik eredmény az, hogy mivel a Partnereiket tájékoztatásra kerülnek arról, hogy a fizetési szokásokat naplózza a FAIR PAY CONTROL rendszere, és a naplózás eredményét mindenki számára hozzáférhető módon közzéteszi, azonnal kialakul a „Nagy Testvér Figyel Téged” effektus, és adósa innentől kezdve a bőrén érezheti a kíváncsi tekinteteket minden egyes számlafizetésnél. 

Az internet pedig nem felejt, hiszen az oldalra látogatva most is hatalmas mennyiségű tranzakció eredményei alapján nézhetik meg, hogy bizonyos vállalkozások Platina, vagy éppen Black kategóriában vannak, amely alapján könnyen eldönthetik, hogy akarnak-e ezekkel a cégekkel együtt dolgozni.

Az ISO 9001 által tanúsított működésű rendszer során az elmúlt közel 3 évben alatt több százezer számla-tranzakciót kísértek figyelemmel, Ügyfeleik részére több mint 50 milliárd forintot fizettek meg úgy, hogy a FAIR PAY CONTROL által kezelt számláknál az átlagos fizetési késedelem 0,66 nap.

Működésükkel a 29. Magyar Innovációs Nagydíjon szereztek elismerést, elnyerték a Magyar Minőség Háza Díjat, az IVSZ nekik ítélte az Év Digitalizációs Programja díjat, és bekerültek Magyarország TOP22 Fintech megoldása közé.

Nem mehetünk el szó nélkül amellett sem, hogy egyedül ez a szolgáltatás kínál a követelések elkerülésére 100%-os jogi garanciát, azaz amennyiben jogi eljárásra kerülne sor, ők adják a magasan képzett évtizedes tapasztalattal rendelkező ügyvédeket és fizetik a jogi eljárások indításának költségeit is!

A forradalmi szolgáltatás 3 hónapos díjmenten időszakkal kipróbálható, és az innováció magas foka miatt bekerült a „Modern Vállalkozások Programja – Vállalkozz Digitálisan!” programjába, így most a „GINOP Plusz 2.1.3-24” pályázat keretein belül akár uniós forrásból is elérhető, de bevezetésére számos egyéb kedvező konstrukció létezik. 

Készüljenek fel tehát a 2025-ös üzleti tervünk védelmére, és lehetőleg ne terheljék agyon ehhez pénzügyes kollégáikat a lélekölő követeléskezeléssel, hanem találják meg a cégük védelmi stratégiájához leginkább illő megoldást, és próbálják ki kockázat nélkül a FAIR PAY CONTROL kintlévőség-elkerülési szolgáltatását.

Megosztás:

További bejegyzéseink