Forrás: https://videotrening.hu
Nem értek egyet azokkal, akik szerint a pandémia hatására a legjobb márkák tősgyökeresen megváltoztatták a kommunikációhoz való hozzáállásukat. A „bajnokok” alapvetően továbbra is maximálisan igazodnak a fogyasztó igényeihez. Az már egy másik kérdés, hogy bizonyos elvárások módosulását a kommunikáció egyes jellemzőinek is követnie kell. Ráadásul „most”, nem pedig „majd egyszer”!
Ennek megfelelően a Superbrands díjat elnyertek igen jelentős része gyorsan ráérzett arra, hogy ebben az időszakban minden korábbinál nagyobb szükség van az empátiát, a segítőkészséget megjelenítő kommunikációra. A legtöbbjük számára az is nyilvánvaló volt, hogy mindezt konkrét cselekvéssel kell alátámasztani. Ezen cégek igen gyakran a profiluktól eltérő módon – pl. egészségügyi maszkokat gyártattak, folyamatosan anyagiakkal segítették rászorulókat – vállaltak fontos szerepet a pandémia kezelésében.
Ezzel párhuzamosan a legjobbak kommunikációjában ugrásszerűen megugrott a storytelling szerepe.
Vonzó, szerény – nem dicsekvő – módon tájékoztatták a célcsoportjaikat az ezen a területen végzett tevékenységükről. Ily módon sokat tettek a közjó érdekében, miközben sikeresen tovább építették az ügyfélkapcsolati munkájukat, no meg a saját márkájukat.
A Superbrands exkluzív köréhez tartozók sok tekintetben mutatnak folyamatosan példát és utat a gazdasági élet számos szereplőjének. Jól látható, hogy ez a járvány második hulláma során sincs másként. A díjazottak tudják és átérzik, hogy kellemes, ugyanakkor felelősség is reflektorfényben lenni. Sokszorosan igaz ez a nehezebb időkben.